Thursday, May 7, 2009

4 + 4 = 8 Manfaat Air Kosong

Saya pasti kebanyakan daripada anda sudah tahu tentang kebaikan meminum air kosong ini. Pakar kesihatan menyatakan bahawa kita manusia dikehendaki meminum sekurang-kurangnya 8 gelas air kosong sehari. Kenapa? Berikut disenaraikan 4 + 4 = 8 Manfaat Air Kosong untuk tatapan anda semua.

  1. Melancarkan Sistem Pencernaan - Mengambil air kosong dalam kuantiti yang cukup akan melancarkan sistem pencernaan manusia dan mengelakkan masalah seperti sembelit. Air kosong juga melambatkan pertumbuhan zat-zat yang mengakibatkan kanser. Mencegah penyakit batu karang dan ginjal.
  2. Perawatan KECANTIKAN - Tubuh bandan kita akan menyerap air daripada kulit sehingga menyebabkan kulit kering. Dengan meminum air kosong, ia dapat melindungi, melembab dan menyihatkan kulit.
  3. Kesuburan - Meningkatkan produktiviti hormon kaum adam dan hawa.
  4. Menyihatkan Jantung
  5. Ubat STROK - Kemampuan air melancarkan perdearan darah dan sistem pernafasan membuatkan ia bertindak untuk menguatkan otot-otot dan ligamen
  6. MENENANGKAN - Air hangat dapat melebarkan pembuluh darah dan mencegah kekakuan otot, menghilangkan rasa nyeri serta menenangkan fikiran.
  7. Menguruskan Badan - Minum air suam sebelum makan akan membuatkan anda lebih cepat kenyang dan hal ini akan membuatkan anda kurang makan.
  8. Memberi Kesegaran Pada Tubuh

No comments:

Post a Comment